دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
العوادی
باسم العوادی

حوزه/ عراق اعلام کرد که اعتراضی رسمی‌اش به سازمان ملل متحد درباره "نقض آشکار" حریم هوایی این کشور توسط رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران را ارائه کرده است.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق، در بیانیه‌ای اظهار کرد: این یادداشت اعتراضی به سازمان ملل "نقض آشکار حریم هوایی و حاکمیت این کشور" توسط اسرائیل را محکوم می‌کند، که طی آن جت‌های این رژیم بر فراز عراق پرواز کرده و در تاریخ ۵آبان به ایران حمله کرده‌اند.

طبق این بیانیه، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، به وزارت خارجه این کشور دستور داده است تا با طرف آمریکایی درباره این نقض، بر اساس مفاد توافقنامه چارچوب استراتژیک و تعهد آمریکا به امنیت و حاکمیت عراق تماس برقرار کند.

باسم العوادی تأکید کرد: دولت عراق بار دیگر به تعهد استوار خود نسبت به حاکمیت، استقلال، و تمامیت ارضی عراق پایبند است و در همۀ سطوح برای مقابله با این نقض‌ها اقدام می‌کند.

وی افزود: عراق اجازه نخواهد داد از حریم هوایی یا خاک این کشور برای حملات علیه هر کشور دیگری، به ویژه کشورهای همسایه که با آنها احترام و منافع متقابل دارد، استفاده شود.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور بامداد شنبه پنجم آبان ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha